Ved å klikke på "Aksepter" samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler på enheten din.  Se vår personvernerklæring for mer informasjon.

Hvordan tolke nettsidestatistikk?

Magnus. K. Jonas
Sist oppdatert
March 5, 2024

Les hvordan det funker:

Først har vi aktive brukere – dette er antallet unike personer som besøker nettsiden din. Jo høyere tall, jo bedre.

Økter viser til alle besøk på siden din, inkludert gjentatte besøk. Dette indikerer hovedsakelig volumet på trafikken og brukerne som besøker nettsiden flere ganger.

Sidevisninger måler det totale antallet sider som er sett av de aktive brukerne på nettsiden din. Ved å analysere sidevisningene for hver enkelt side, kan vi identifisere hvilket innhold som engasjerer brukerne mest.

Konverteringer er når besøkende utfører en ønsket handling, som å kjøpe et produkt, registrere seg for en demo, eller melde seg på et nyhetsbrev. Dette er gullet vi leter etter.

Engasjementsgrad måler interaksjonene besøkende har med siden din. Høyere engasjement betyr at innholdet ditt treffer blink.

Gjennomsnittlig øktvarighet gir oss en idé om hvor lenge folk blir på nettsiden. Jo lengre de blir, jo større er ofte interessen for innholdet.

Å forstå kilden til trafikken er viktig. Kommer den fra søkemotorer, sosiale medier, eller direktebesøk? Innsikten gjør det enklere å evaluere om spesifikke kampanjer, som en Facebook-kampanje eller Google Ads-kampanje, har vært effektive.

Eksempel på nettsidestatistikk

artikler innen

Guide til Google Search Console
Guider
SEO
Digital markedsføring

Guide til Google Search Console

Google Search Console (GSC) er et viktig og fritt tilgjengelig verktøy for alle som driver med nettsider, spesielt når det kommer til SEO (søkemotoroptimalisering).

LES MER
Hvordan redusere spam til Facebook bedriftssiden din
Guider

Hvordan redusere spam til Facebook bedriftssiden din

Som mange andre har du har garantert fått meldinger om at dine kontoer blir både deaktivert, sperret, saksøkt og allting annet.

LES MER
5 nyttige verktøy for digital markedsføring
Guider
Digital markedsføring
Webanalyse
SEO

5 nyttige verktøy for digital markedsføring

Vi utforsker fem nyttige verktøy for digital markedsføring: Meta Business Suite, ChatGPT, Google Analytics, Google Search Console, og Canva

LES MER
Hvordan tolke nettsidestatistikk?
Webanalyse
Guider

Hvordan tolke nettsidestatistikk?

Lær hvordan du tolker nettsidestatistikk, inkludert aktive brukere, økter, sidevisninger, konverteringer, engasjementsgrad, øktvarighet og kilder.

LES MER
Slik oppretter du en videoannonse på Meta(Facebook)
Digital markedsføring
Guider
Videoproduksjon

Slik oppretter du en videoannonse på Meta(Facebook)

Vi beskriver hvordan du kan opprette en videoannonse i annonseadministrasjonen til Meta(Facebook). Kjapt om plasseringer, format og underteksting.

LES MER
Hvordan og hvorfor ta gode portrettbilder?
Fotografi
Guider

Hvordan og hvorfor ta gode portrettbilder?

Portrettbilder spiller en nøkkelrolle i bedrifters merkevarebygging. Les vår guide til det perfekte portrettet!

LES MER
Alle artikler

Få kontroll over markedsføringen

Digital markedsføring tilpasset dine behov

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.