Innholdsfortegnelse
Coop Finnmark, en av Finnmarks største bedrifter, kontaktet oss for å markedsføre deres økning av kjøpeutbytte fra 2 til 4 prosent. Vårt mål var å få så mange som mulig til å høre om denne økningen.
For å nå vårt mål om å nå ut til så mange som mulig, produserte vi 6 humoristiske videoer som ble vist på Facebook, Instagram og Snapchat. Over 10 skuespillere ble engasjert på ulike lokasjoner, og innspillingen tok sted over 3 uker.
Les mer om videoproduksjon her.
Resultatene fra Facebook og Instagram annonsene viste at de nådde 22 000 mennesker, med 150 000 eksponeringer og 4 776 lenkeklikk. Kostnaden per lenkeklikk var lav, kun 1.2 kroner. Dette viser at annonsering på disse plattformene er en effektiv måte å nå ditt målgruppe og få en god avkastning på investeringen. Cirka 7 prosent av de som ble eksponert for annonsen, besøkte landingssiden.
Les mer om digital-markedsføring her.
Snapchat annonsene hadde 69 616 eksponeringer og 732 lenkelikk (swipe ups). Kostnaden per lenkeklikk var 9 kroner. Når det gjelder kostnad per lenkeklikk sammenlignet med resultatene på Facebook og Instagram, er kostnaden på Snapchat mye høyere.
Landingssiden vi utviklet for Coop Finnmark, presenterer en klar og enkel beskjed om økningen av kjøpeutbytte fra 2 til 4 prosent for medlemmer. Siden inneholder også et kart over Finnmark, der brukerne kan se hvilke butikker som tilbyr 4% kjøpeutbytte. Landingssiden er bygget for å gi en optimal brukeropplevelse med enkel navigasjon og et responsivt design.
Du kan finne Coop Finnmarks landingsside her: https://www.coopfinnmarksa.no/
Les mer om utvikling av nettside her.
Kampanjen om økningen av kjøpeutbytte var en suksess. Annonsene nådde en stor gruppe mennesker på Facebook, Instagram og Snapchat, noe som resulterte i et høyt antall lenkeklikk til landingssiden. Kampanjen viste seg å være effektiv i å spre budskapet om økningen av kjøpeutbytte og øke interessen blant målgruppen.
artikler innen
Vi hjalp UNO med synlighet gjennom en digital markedsføringskampanje med video, foto og annonser – over 500 000 visninger i Alta.
Hvordan gjorde vi Karriere Finnmark mer synlig og økte bookingene med 26%?
Nyhet hos Uno Café! 🎬 | Se vår saftige burgervideo på kino 🍔
To av de mest populære plattformene for annonsering er Facebook Ads og Google Ads. Men hvilken plattform gir best resultat, og i hvilke situasjoner bør du velge den ene fremfor den andre?
Google Search Console (GSC) er et viktig og fritt tilgjengelig verktøy for alle som driver med nettsider, spesielt når det kommer til SEO (søkemotoroptimalisering).
Vi utforsker fem nyttige verktøy for digital markedsføring: Meta Business Suite, ChatGPT, Google Analytics, Google Search Console, og Canva
Digital markedsføring tilpasset dine behov