Ved å klikke på "Aksepter" samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler på enheten din.  Se vår personvernerklæring for mer informasjon.
26% flere bookinger for Karriere Finnmark: Effekten av personfokuserte annonser

26% flere bookinger for Karriere Finnmark: Effekten av personfokuserte annonser

Magnus. K. Jonas
Sist oppdatert
March 28, 2025

Problemstilling

Karriere Finnmark ønsket å nå ut til flere voksne i Finnmark som er usikre på jobb- og utdanningsvalg. De trengte å bli mer synlige i kanaler hvor målgruppen befinner seg, og samtidig skape en trygghet rundt tjenesten de tilbyr. Spørsmålet var: Hvordan formidle et tilbud på en måte som føles personlig og relevant, og som faktisk fører til flere bestillinger?

Løsning

Vi utviklet en digital kampanje med fokus på å gjøre karriereveilederne synlige som personer — ikke bare som en tjeneste. Gjennom målrettede annonser på Facebook og Instagram, med bilder av veilederne og deres navn, skapte vi en varm og tillitsskapende kommunikasjon.

Ved å vise frem menneskene bak tjenesten gjorde vi Karriere Finnmark mer tilgjengelig, og senket terskelen for å bestille time.

Resultater

Kampanjen resulterte i:

  • 26% økning i timebestillinger sammenlignet med året før
  • Mange hyggelige tilbakemeldinger og kommentarer direkte til veilederne fra folk som hadde sett annonsene

Konklusjon

Personlige annonser, der ekte mennesker står i fokus, gir bedre effekt enn generiske budskap uten ansikter. Å gjøre teamet synlig og gi kampanjen en personlig vri var nøkkelen til å skape tillit — og resultater.

Annonser i kampanjen

Her ser du noen av annonsene vi produserte for kampanjen:

artikler innen

26% flere bookinger for Karriere Finnmark: Effekten av personfokuserte annonser
Digital markedsføring

26% flere bookinger for Karriere Finnmark: Effekten av personfokuserte annonser

Hvordan gjorde vi Karriere Finnmark mer synlig og økte bookingene med 26%?

LES MER
Facebook Ads vs. Google Ads: hva gir best resultat for din bedrift?
Digital markedsføring

Facebook Ads vs. Google Ads: hva gir best resultat for din bedrift?

To av de mest populære plattformene for annonsering er Facebook Ads og Google Ads. Men hvilken plattform gir best resultat, og i hvilke situasjoner bør du velge den ene fremfor den andre?

LES MER
Guide til Google Search Console
Guider
SEO
Digital markedsføring

Guide til Google Search Console

Google Search Console (GSC) er et viktig og fritt tilgjengelig verktøy for alle som driver med nettsider, spesielt når det kommer til SEO (søkemotoroptimalisering).

LES MER
5 nyttige verktøy for digital markedsføring
Guider
Digital markedsføring
Webanalyse
SEO

5 nyttige verktøy for digital markedsføring

Vi utforsker fem nyttige verktøy for digital markedsføring: Meta Business Suite, ChatGPT, Google Analytics, Google Search Console, og Canva

LES MER
Slik økte vi synligheten til Vernesenteret på sosiale medier
Digital markedsføring
Videoproduksjon
Kundehistorier

Slik økte vi synligheten til Vernesenteret på sosiale medier

Vi har økt synligheten til Vernesenteret gjennom en omfattende digital markedsføringskampanje, inkludert artikler, videoer, bilder og annonser på sosiale medier.

LES MER
Hvordan genererer vi over 80% av Evolos henvendelser?
Kundehistorier
Digital markedsføring
Webutvikling

Hvordan genererer vi over 80% av Evolos henvendelser?

Optimalisering av Evolos Meta-annonser sikrer 80% konverteringer via Facebook, med fokus på kvalitetsinnhold og strategiske landingssider.

LES MER
Alle artikler

Få kontroll over markedsføringen

Digital markedsføring tilpasset dine behov

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.