Ved å klikke på "Aksepter" samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler på enheten din.  Se vår personvernerklæring for mer informasjon.

"The 2024 State of the Website" rapporten er ute, hvilken innsikt kan vi hente ut for fremtiden?

Kevin Larsen
Sist oppdatert
November 28, 2023

Om rapporten

Rapporten ble utarbeidet av Webflow i samarbeid med Vanson Bourne, basert på intervjuer med 500 markedsføringsledere i USA og Canada. Målet med rapporten var å få innsikt fra ledere på direktørnivå eller høyere, i organisasjoner med minst 50 ansatte​​.

Hovedpunkter fra rapporten

Utfordringer med nettstedseierskap og teknologi

  • Finansiell påkjenning: Markedsføringsteam bruker i gjennomsnitt $1.6 millioner årlig på nettstedsteam og programvare. Nettsteder blir en stadig dyrere og mer tidkrevende ressurs å forvalte.
  • Nettstedseierskap: 81% av markedsføringsteamene står overfor utfordringer med eierskap av nettstedene. De er ofte begrenset av utviklere og andre team, noe som hindrer deres evne til å nå målene sine.
  • Teknologiutfordringer: 60% av markedslederne mener at deres nåværende webteknologi ikke er tilstrekkelig for å støtte forretningsbrukerne i å oppnå sine mål.

Innvirkningen av moderne webverktøy

  • Fordeler med no-code og low-code verktøy: 50% av teamene som har implementert no-code eller low-code verktøy, rapporterer allerede om gradvise forbedringer. Disse forbedringene inkluderer sterkere markedsføringsteam, evnen til å implementere mer sofistikerte løsninger, og forbedret samarbeid.
  • Kontroll og tidsbesparelser: 80% av markedslederne føler seg mer i kontroll over teamets arbeidsmengde og kapasitet sammenlignet med de som ikke bruker disse verktøyene. De rapporterer også om betydelige tidsbesparelser etter å ha tatt i bruk mer moderne løsninger.

Arbeidet Fremover

  • Teknologi er bare en del av løsningen: For å eie og drive kundeopplevelser effektivt, må markedsførere kunne imøtekomme kundenes stadig skiftende behov, noe som starter med nettstedet. Suksess krever mer enn bare sikker og skalerbar teknologi; det kreves også riktige prosesser og et nytt driftsmodell som overbruer gapet mellom teamarbeid og teknologi.
  • Fremtidige utviklinger: For å holde tritt med konkurransen og drive nye kundeopplevelser, må organisasjoner fokusere på et fleksibelt webutviklingsmodell som bryter ned tradisjonelle siloer. Vi må ta i bruk en mer fleksibel, smidig og kostnadseffektiv måte å skape imponerende webopplevelser på. Bruken av gjenbrukbare komponenter og prosesser for webutvikling, som designsystemer, markedsføringstemplater og integrasjoner, vil forberede webløsninger for skalering.

Sammendrag

Webflows "The 2024 State of the Website" rapport avslører at moderne bedrifter møter betydelige utfordringer i å utvikle, vedlikeholde og eie sine nettsteder effektivt.

Markedsføringsteam står overfor både økonomiske og organisatoriske hindringer, hvorav mange kan løses gjennom en smartere tilnærming til teknologivalg, særlig ved å adoptere no-code og low-code verktøy.

Disse verktøyene gir ikke bare økonomiske fordeler og økt kontroll over arbeidsmengder, men fremmer også bedre samarbeid og effektivitet. For å oppnå bærekraftige løsninger, må selskaper utvikle en driftsmodell som integrerer team, teknologi og prosesser på en måte som fremmer innovasjon og effektivitet.

Referanse

Innsikt og datapunkt er hentet fra Webflows The 2024 State of the Website.

Rapporten kan leses og lastes ned i sin helhet her

Attribution

Freepik

artikler innen

 Ny nettside til Solhaug Maritim: Skipsmegler i Finnmark
Kundehistorier
Webutvikling

Ny nettside til Solhaug Maritim: Skipsmegler i Finnmark

Vi utviklet en moderne nettside for Solhaug Maritim med Typeform-integrasjon og publiseringsmoduler for fartøy, kvoter og nybygg.

LES MER
Orinor: Ny nettside med løsninger for enkel publisering
Kundehistorier
Webutvikling

Orinor: Ny nettside med løsninger for enkel publisering

Orinor fikk en ny nettside med brukervennlige publiseringsmoduler og oppdaterte bilder for et moderne og profesjonelt uttrykk.

LES MER
Økt synlighet og booking med ny nettside for KriGer Yachting
Kundehistorier
Webutvikling

Økt synlighet og booking med ny nettside for KriGer Yachting

Vi utviklet en brukervennlig og estetisk nettside for KriGer Yachting, som har økt synlighet og booking av skjærgårdscruise.

LES MER
Meta ønsker å trene sine egne AI modeller med din data
Nyhet
Personvern

Meta ønsker å trene sine egne AI modeller med din data

Meta har en lang historie med å teste vannet på hvor mye de kan utnytte brukernes data. Denne gangen ønsker Meta å benytte offentlige innlegg og bilder til å trening av AI modeller.

LES MER
Vi har utviklet easyReq sin nye nettside
Kundehistorier
Webutvikling

Vi har utviklet easyReq sin nye nettside

Vi har utviklet en ny, brukervennlig nettside for easyReq, som allerede har ført til flere henvendelser få dager etter lansering.

LES MER
Havøysund Hotell sin nye nettside
Kundehistorier
Webutvikling

Havøysund Hotell sin nye nettside

Vi oppgraderte Havøysund Hotells nettside med profesjonelle bilder og en elegant one-page design, som gjorde daglig leder Logan svært fornøyd.

LES MER
Alle artikler

Få kontroll over markedsføringen

Digital markedsføring tilpasset dine behov

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.