Ved å klikke på "Aksepter" samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler på enheten din.  Se vår personvernerklæring for mer informasjon.

Hva er CRM

Et CRM-system (Customer Relationship Management) er en programvareløsning som hjelper bedrifter med å administrere deres interaksjoner og forhold med nåværende og potensielle kunder. Hovedmålet med et CRM-system er å forbedre kundeservice, øke salget, og styrke kundeforholdet ved å sentralisere, forenkle og sikre tilgang til kundedata.

Vanlige funksjoner i et CRM-system:

  1. Kundedatabase:
    • Sentral lagring av all kundedata, inkludert kontaktinformasjon, kommunikasjonslogg, kjøpshistorikk, og preferanser.
  2. Salgsautomatisering:
    • Verktøy for å administrere salgsprosesser og arbeidsflyt, inkludert leadgenerering, oppfølging, salgsprognoser og pipeline-administrasjon.
  3. Markedsføringsautomatisering:
    • Automatisering av markedsføringskampanjer, segmentering av kunder, og sporing av kampanjeresultater.
  4. Kundeservice og support:
    • Administrasjon av kundeserviceforespørsler, supportbilletter, og kundetilfredshetssporing.
  5. Analyser og rapporter:
    • Innebygde verktøy for å analysere kundedata, salgsytelse, markedsføringskampanjer og lage rapporter som gir innsikt for strategiske beslutninger.
  6. Integrasjon:
    • Evne til å integrere med andre systemer og verktøy som e-post, regnskapssystemer, ERP-systemer, og e-handelsplattformer.