Digital Markedsføring
Oppnå suksess med digital markedsføring
Få mer digital synlighet og øk salget
Strategisk planlegging
Vi hjelper deg å lage en detaljert plan for hvordan du skal nå dine mål. Vi tar hensyn til din bransje, målgruppe og marked for å skape en effektiv strategi.
Tilpasset innhold og målrettet annonsering
Vi produserer profesjonelt og relevant innhold som treffer din målgruppe. Gjennom målrettet annonsering kan vi sikre at dine kampanjer når de som er mest interesserte i dine produkter eller tjenester.
Effektiv kampanjeoppfølging og analysering
Gjennom kontinuerlig oppfølging av dine kampanjer kan vi justere og forbedre dem for å oppnå best mulig resultat. Vi benytter avanserte verktøy for å analysere resultatene og gi deg en detaljert oversikt.
Markedsføring i sosiale media
Vi hjelper deg med å utvikle og implementere sosiale mediekampanjer som engasjerer målgruppen din og øker merkevarebevisstheten.
Helhetlig reise
Vi er et fullservice markedsføringsbyrå som hjelper deg langs hele din digitale reise.
Vi dekker alt fra strategisk planlegging til utførelse av digitale markedsføringskampanjer, og tilbyr tjenester innen SEO, PPC, sosiale medier, webutvikling og mer.
Bygg merkevaren din på nett
Med våre tjenester innen PPC kan vi hjelpe deg med å øke trafikken til nettstedet ditt ved å plassere annonser på søkemotorer. Vi utfører markedsforskning og finner ut hvor det lønner seg å fokusere.
Digital markedsføring fra A til Å
Grunnsteinene for markedsføringen
Søkemotor optimalisering
SEO er hvordan du blir synlig.
De fleste salg i Norge starter med et søk, og da er det kritisk at din nettside blir sett, og din bedrifts informasjon er tilgjengelig.
Noen av de viktigste faktorene for SEO
- Søkeord
- Innhold
- Teknisk SEO og analyse
Nettside
Nettsiden er ditt hjem på nettet og en sterk søyle for digital markedsføring.
Vi passer på at annonser på søkemotorer knyttes til SEO for nettsiden, og mediekampanjer på sosiale medier tilpasses og ledes til en landingside.
Nettsiden er der konverteringene skjer, og blir knyttepunktet for bedriften og dine kunder.
Innhold
Når du først er blitt sett så er det viktig med fangende innhold.
Det er ikke bare å ha et nettsted med god design og funksjonalitet, men også ha relevant og engasjerende innhold som tiltrekker seg besøkende og forsterker din SEO.
Bilder og video er essensielle elementer i alle annonser og landingssider.
FAQ
Digital markedsføring refererer til markedsføringsaktiviteter som bruker digitale kanaler og verktøy for å nå ut til og engasjere målgruppen. Dette inkluderer sosiale medier, søkemotorer, e-post, innholdsmarkedsføring, annonsering og mer.
Innholdsmarkedsføring innebærer å skape og distribuere relevant, verdifullt og engasjerende innhold for å tiltrekke og beholde målgruppen din. Dette kan omfatte artikler, blogger, videoer, infografikk og mer.
En markedsføringsstrategi i digital markedsføring er en plan som definerer dine overordnede mål, målgrupper, budskap og kanaler for å nå ut til målgruppen din.
En markedsføringsstrategi er viktig for å sikre at du har en helhetlig og koordinert tilnærming til din digitale markedsføring. En strategi gir også en referanse for å evaluere suksess og gjøre justeringer underveis.
Du kan bruke verktøy som Google Analytics og sosiale medieplattformers analyseverktøy for å spore og måle effekten av digital markedsføring. Du kan se på nøkkeltall som trafikk, konverteringsfrekvens, engasjement og kostnadsstatistikk.
Analyse i digital markedsføring gir deg innsikt i hvordan kampanjer og markedsføringsinnsatsen din presterer. Ved å samle og analysere data om trafikk, konverteringer og brukeradferd, kan du identifisere styrker, svakheter og områder for forbedring. Dette hjelper deg med å ta informerte beslutninger og optimalisere markedsføringen din.
Målretting refererer til å velge og segmentere målgruppen for din digitale markedsføringskampanje basert på demografiske, geografiske eller atferdsmessige egenskaper.
Organisk digital markedsføring handler om å bygge opp tilstedeværelse og engasjement på digitale plattformer over tid, mens betalt digital markedsføring er å kjøpe annonser, eller betale for synlighet på digitale plattformer.
PPC står for Pay-Per-Click, og det er en annonseringsmodell der annonsører betaler hver gang noen klikker på annonsen deres. Det er en form for betalt søkemotormarkedsføring der annonsene vises på søkemotorresultatsidene når brukere søker etter relevante søkeord eller uttrykk.
En av de mest populære plattformene for PPC er Google Ads, der annonsører kan by på nøkkelord og konkurrere om synlighet for sine annonser.